Welkomsfeestje

7 februari 2016 - New Town, India

Vrijdag 5 februari was een drukke dag. 'S ochtends moesten Angelica, Ahmed, Louay en ik ons melden bij de FRRO. Dat is het registratiebureau voor buitenlanders die voor langere tijd in India blijven. We werden gebracht door een Indisch meisje dat bij AIESEC Kolkata werkt. Erg handig om een Indiër in ons gezelschap te hebben zou later blijken. Bij de FRRO waren we dinsdag ook al geweest om visa documenten in te leveren, maar vrijdag's moesten we nogmaals terugkomen om bevestigingspapieren op te halen. Er was helaas één probleem. De papieren waren nog niet klaar.

Daarop ging onze lieve AIESEC begeleidster in gesprek met de mensen van het bureau. En tien minuten later bleek dat we een half uur moesten wachten, dan onze handtekeningen zetten en vervolgens zou de AIESEC begeleidster onze papieren later ophalen. Heel fijn aangezien wij ons later die dan nog moest melden bij onze project managers.

Vrijdag was namelijk ook de eerste dag waarop ik mijn project manager sprak. Zijn naam is Rupam Mondol. En je merkte gelijk dat hij een drukbezet persoon is. Hij had dan ook maar 10 minuutjes de tijd om met mij te praten maar hij leek aardig. Rupam is de baas van het Tata Steel account in Europa voor TCS. Hij heeft zo'n 700 werknemers onder zich werken. Daarom denk ik dat ikzelf niet veel tijd met hem door zal brengen. Maar Rupam leek oprecht blij dat ik er was en zei dat hij zeker nog wat "quality time" met mij door wou brengen. Dus dat klinkt hoopvol en leuk :)! Er is echter nog wel wat onduidelijkheid over mijn toekomstige werkplek. Alle Nederlandse projecten van TCS zijn op dit moment in Victoria Park gevestigd. Dat ligt in het Bidhannagar zo'n 15 minuten per bus/taxi vanaf Uniworld City. Maar alle Nederlandse projecten blijken op het punt van verhuizen naar Gitanjali Park. Gitanjali is een gloednieuwe complex van TCS dat op ongeveer 5 minuten van Uniworld City ligt. Nu denken jullie natuurlijk wat is dat Uniworld City dan? Nou, dat is de plek waar ik vanaf volgende week ga wonen!

Alle interns wonen daar namelijk. Uniworld is een soort 'gated community' waarin hoge flatgebouwen staan en relatief veel voorzieningen zijn zoals een voetbalveld, gym, zwembad en supermarkt. De interns huren meestal in groepjes van 3/4 appartementen in de flats in Uniworld. Katya (uit Rusland) heeft mij gevraagd om bij haar te komen wonen. Zij woont samen met Can (Turkije) en Karita (Noorwegen). Erg aardige mensen en wat meer 'Europees' dan de grote hoeveelheid Tunesiërs en Zuid-Amerikanen die hier zijn.

Nadat ik mijn project manager had ontmoet ging ik meteen door naar Uniworld City. Daar werd namelijk 's avonds een welkomsfeestje georganiseerd voor de nieuwkomers. Van te voren ben ik gaan kijken bij het appartement van Katya, Can en Karita. Het appartement is vrij beperkt naar Nederlandse maatstaven maar lux naar Indische maatstaven. Ik zal binnenkort wat foto's posten zodra ik mijn kamer heb ingericht. Het belangrijkste voor mij is echter dat mijn toekomstige huisgenoten aardig en behulpzaam zijn :-)

Het feestje zelf was erg leuk. Ik heb het idee dat de mix van nationaliteiten de feestjes hier vrij uniek maakt. De volgende morgen werd mij verteld dat 10 lege flessen rum en ongeveer 150 flessen bier de eindscore van de avond was. Kortom, feestjes en drank hoef ik in India niet te missen.