Brunch

15 februari 2016

Gister zijn we naar Swissotel geweest voor brunch. Swissotel is een hotel met bijbehorend restaurant. In dat restaurant kan je 's middags vanaf 12 tot 5 brunchen. Je betaalt dan 2000 rupees (ongeveer 25 euro) en in ruil kan je de hele middag eten en drinken. Zoveel je maar wilt. Wat het nog leuker maakt is dat er ook alcohol geserveerd wordt. Dat is namelijk lang niet overal in India.

De brunch was erg luxe en lekker. Er was van alles te eten. Het ultieme hoogtepunt was dat ze er Gouda, Emmentaler en brie hadden! Die kazen verkopen ze namelijk niet in de supermarkt en het feit dat je hier onbeperkt kon eten werd daarom alleen maar beter en beter. Nadat we wat gin-tonics hadden besteld gingen we naar het dak van het hotel. Daar was een namelijk een zwembad. En niet zomaar een zwembad. Het was een zogenaamde 'infinity pool'. Daarbij stroomt het water over de randen van het zwembad waardoor een heel cool effect ontstaat. Ik heb een foto in in foto-album geplaatst als je het wilt zien :)

Deze dag was echter niet alleen genieten. Toen ik namelijk over de rand van het zwembad keek zag ik op de grond veel 'slumbs'. Ik denk dit de eerste echte keer was dat ik geraakt was door de enorme ongelijkheid. Wij waren aan het genieten op een dakterras met gin-tonics in onze handen en 'hitjes' van Justin Bieber op de achtergrond, terwijl nog geen 30 meter onder ons vrouwen kleren aan het wassen in een rivier gevuld met gitzwart water. In India is de ongelijkheid zó groot. Maar wat het nog veel moeilijker maakt is dat het zo ontzettend zichtbaar is.

Ik denk in Nederland ook wel eens over het geluk dat wij hebben om daar geboren te worden en op te groeien. Maar het feit dat de kans zoveel groter is om geboren te worden in armoede dan in 'rijkdom' wordt hier zo pijnlijk duidelijk.

1. Marieke:
    15 februari 2016
    Ha Tycho, leuk dat je dit met ons deelt
  2. Lau:
    18 februari 2016
    Jaaa leukkk dat je een blog bijhoudt! Kunnen we een beetje meegenieten!:)
  3. Aafke:
    18 februari 2016
    Hi liefie, leuk om te lezen en ik ben zo trots op je! <3
  4. Dorien trommel:
    19 februari 2016
    Hi Tycho,
    Interessant om te lezen allemaal. Heb het goed daarzo!
  5. Dionne:
    20 februari 2016
    Ha Tycho,

Leuk om je te volgen, het zal zeker leerzaam en erg indrukwekkend worden zo te lezen.
    veel plezier