Aankomst

7 februari 2016 - Kolkata, India

Hi allemaal,

Op 1 februari ben ik om 7:40am geland op Kolkata Airport! Althans, ik ging ervan uit dat het Kolkata was aangezien het vanochtend zo mistig was dat we de vleugels van het vliegtuig niet eens konden zien. Bij aankomst werd ik opgepikt door Akhil. Hij werkt voor AIESEC Kolkata en regelde een taxi waarmee we samen naar het Senses Hotel reden. Het hotel is erg lux. Zeker naar Indische maatstaven.

Op de eerste dag ben rondgeleid door Sasha en Leo (twee andere interns bij Tata Consultancy). Ze hebben me verschillende winkelcentra laten zien en veel verteld over de gewoonten en het leven in India. Ze waren erg attent en behulpzaam :-)

Het hotel bevindt zich in het 'IT business district' genaamd Bidhannagar. Dit is echter niet geen doorsnee business parc (zoals waarschijnlijk niks in India doorsnee gaat zijn). Het contrast in het straatbeeld is gigantisch. De grote en moderne kantoren van 's werelds grootste IT firms worden afgewisseld met streetshops en zwerfhonden. Verder is het verkeer er chaotisch en is toeteren meer regel dan uitzondering. Al met al een goede aankomst. Maar door de jetlag 's nachts wel een poos wakker gelegen :-(