Werk en yoga

27 februari 2016 - Kolkata, India

Hi allemaal,

Ondertussen ben ik bijna één maand in India. Tot nu toe gaat alles nog steeds erg goed! Op werk begin ik mijn draai te vinden. Al m'n collega's zijn erg behulpzaam en we zitten regelmatig in sessies waarin mij zowel technisch als functioneel van alles wordt geleerd. Zoals bij elke nieuwe baan ga ook ik door een soort 'learning curve'. Dus veel leren in de eerste maand(en) en proberen om je het domein zo goed mogelijk eigen te maken. Tot nu toe gaat dat allemaal erg goed al zeg ik het zelf.

Voor de rest was vorig weekend mijn supervisor jarig. Swati heet ze. Iedereen in het project had geld ingelegd en daarvan hebben we cake en wat snacks gekocht. Vervolgens was ik voor het eerst getuige van een Indische verjaardag. Er zijn nogal wat tradities verbonden aan het vieren van zo'n verjaardag. Zo is het namelijk gebruikelijk om elkaar cake te voeren in plaats van zelf een stuk te nemen en op te eten. Op die manier wordt de liefde aan elkaar getoond. Daarnaast bestaat er ook zoiets als het uitsmeren van de cake in het gezicht van de jarige. Mij werd echter door collega's verteld: 'to throw the cake'. Ik weet nog steeds niet of dit simpelweg een taalbarrière was, of dat er opzet in het spel was. Hoe dan ook begon ik vrolijk cake naar mijn supervisor te gooien. Na hard gelach van mijn collega's dacht ik dat het wel lekker ging zo. Dus een nieuw stuk cake vloog al door de lucht. Daarna werd mij dan toch verteld dat dit niet de bedoeling was. Klaarblijkelijk is het de bedoeling dat je de cake enigszins zorgvuldig uitsmeert in het gezicht in plaats van lukraak gooit. Maar lief als ze is vergaf Swati mij al snel en kon ze er ook hard om lachen. Mijn verjaardag is overigens over precies 3 maanden...

Daarnaast ben ik vorige week zondag voor het eerst naar yoga geweest. Mijn huisgenoot Karita is een fanatieke yogaster. Zij gaat gemiddeld vier keer per week samen met Kristina (ook een Noorse meisje dat bij TCS werkt) en een Indisch jongen naar de yoga studio. Qua lenigheid moest ik het dan ook flink afleggen tegenover hun. Desalniettemin was het leuk om te doen. Het was bovendien ook erg zwaar. Vooraf dacht ik dat yoga vooral rustig en relaxt was. Maar dit was gewoon een kei harde workout van één uur. We schoten van de ene houding naar de volgende en het zweet brak me na 5 minuten al uit. Maar ik heb ervan genoten en ga ongetwijfeld nog vaker.

Tot zover deze update. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie :)

Kusjes uit India,

Tycho

ps. ik heb ook wat meer foto's toegevoegd in het fotoalbum

1. Dorien trommel:
    27 februari 2016
    Klinkt super allemaal Tycho. Tegen de tijd dat je terug bent, kan je je benen in je nek leggen.